Show simple item record

Formando el futuro del sector hotelero a través de la Consorcia: el caso portugues

dc.contributor.authorAlmeida, Sofia
dc.contributor.authorCosta, Carlos
dc.contributor.authorSimões, José Manuel
dc.contributor.authorCarvalho, Inês
dc.date.accessioned2020-06-18T08:06:29Z
dc.date.available2020-06-18T08:06:29Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/18336
dc.description.abstractNetworks are cooperation arrangements that have gained importance over the last century. In the future, network-based and network structures will be among the most important organizational models. Therefore, this assumption formed the basis of the questionnaire designed for conducting this research. The objectives of this research are: (1) to examine hotel decision-makers’ perceptions about the future of networks in tourism and (2) to analyse the influence of online distribution on hotel marketing consortia. A questionnaire was sent to four- and five-star hotel units in Portugal. Quantitative and qualitative data analysis was performed. Main conclusions and recommendations for both academics and practitioners are then presented and discussedes_ES
dc.description.abstractLas redes son acuerdos de cooperación que han ganado importancia durante el siglo pasado. En el futuro, las estructuras de red y basadas en la red estarán entre los modelos organizacionales más importantes. Por lo tanto, esta suposición formó la base del cuestionario diseñado para realizar esta investigación. Los objetivos de esta investigación son: (1) examinar las percepciones de los encargados de la toma de decisiones de los hoteles sobre el futuro de las redes en el turismo y (2) analizar la influencia de la distribución en línea en los consorcios de marketing hotelero. Se envió un cuestionario a unidades hoteleras de cuatro y cinco estrellas en Portugal. Se realizó un análisis de datos cuantitativos y cualitativos. Luego se presentan y discuten las principales conclusiones y recomendaciones para académicos y profesionaleses_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherNetwork modeles_ES
dc.subject.otherHotel marketing consortiumes_ES
dc.subject.otherHotel sectores_ES
dc.subject.otherPortugales_ES
dc.subject.otherModelo de redes_ES
dc.subject.otherConsorcio de marketing hoteleroes_ES
dc.subject.otherSector hoteleroes_ES
dc.titleShaping the future of the hotel sector through consortia: the Portuguese casees_ES
dc.titleFormando el futuro del sector hotelero a través de la Consorcia: el caso portuguesspa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.33776/et.v10i1.4851
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |