This study explores the basis of emotional intelligence and attempts to clarify the
possible relation between emotional intelligence and work performance within the framework of the
spanish air Force. the number of studies devoted to exploring empirically these topics are not
numerous (Goldberg, Sweeney, Merenda & Hughes, 1996; Nikoui, 2015; Øvrebø, 2017) and there
are even less of those related to the Spanish Air Force. the participants in this project were the
future first- and fifth-year officers at the spanish air Force academy. a validated questionnaire was
used for data collection. our results revealed, among others, that the degree of emotional
intelligence is high among the future officers in the Spanish Air Force
Este trabajo explora las bases de la inteligencia emocional intentando aclarar las
posibles relaciones entre ésta y el rendimiento en el trabajo en el marco del ejército del aire español. el número de estudios dedicados a examinar empíricamente estos temas no son numerosos
(Goldberg, Sweeney, Merenda & Hughes, 1996; Nikoui, 2015; Øvrebø, 2017) y existen menos aún
de aquellos relacionados con el Ejército del Aire español (Rodrigues-Goulart, 2006). los
participantes de este proyecto fueron los futuros oficiales de primer y quinto curso de la academia
general del aire. se utilizó un cuestionario validado para la recogida de datos. nuestros resultados
revelaron, entre otros, que el grado de inteligencia emocional es elevado en los futuros oficiales del
Ejército del Aire Español.