The important role played by Small and Medium-sized Enterprises in any contemporary economy as a motive force for generating employment and wealth is universally acknowledged and therefore this work is based upon a more detailed study concerning the efficiency of SMEs. Therefore by analysing a sample of 816 SMEs, we aim to study the information published on their Websites in order to clarify certain doubts with respect to the type of target users and thus discover the objectives and strategies pursued by publishing a corporate Webpage. Given the low observed percentage of SMEs with a Website (31.74%) we have also studied the factors influencing the propensity of businesses to possess a corporate Website.
La importancia del papel de pequeñas y medianas empresas en cualquier economía contemporánea como una fuerza motriz para generar empleo y riqueza, está reconocido universalmente, y por ello, este trabajo se basa en un estudio más detallado, con relación a la eficiencia de las Pymes. Por lo tanto, mediante el análisis de una muestra de 816 Pymes, tenemos como objetivo estudiar la información publicada en sus webs, para aclarar ciertas dudas en cuanto al tipo de usuarios objetivo, y por consiguiente, descubrir los fines y estrategias perseguidos al publicar una página web empresarial. Dado el bajo porcentaje de Pymes con página web (31,74%), hemos estudiado además los factores que influyen en la tendencia de los negocios a poseer una web empresarial.