Today, more than 92% of travel information searches are carried out on the Internet. In fact, the use of Information and communication Technologies is a constant in any area of the
tourism industry. nevertheless, the myriad of travel websites and mobile applications can also cause
disorientation and slower decision making by tourists, as well as the need for installing an important
number of mobile applications for different purposes. This paper proposes the design of a holistic, single mobile application able to integrate the relevant information on travel resources from pre- travel, on-site and post-travel stages. In the application it is taken into account the different actors
who are included in the travel experience such as information searchers, content providers or local
merchants, allowing real-time connections among them. furthermore, the mobile application
encourages the users’ engagement and a better user experience through some gamification features
actualmente más del 92% de las búsquedas de información de viajes se realizan a
través de Internet. Sin embargo, el alto número de sitios web de viajes y aplicaciones móviles
también puede causar una toma de decisiones más lenta por parte de los turistas, así como la
necesidad de instalar un número importante de aplicaciones móviles para diferentes propósitos. en
este artículo se propone el diseño de una aplicación móvil integral capaz de integrar la información
pertinente sobre los recursos de viaje en las etapas previas, durante y posteriores a los viajes. en la
aplicación se tienen en cuenta los diferentes actores que están incluidos en la experiencia de viaje, tales como buscadores de información, proveedores de contenido o comerciantes locales, permitiendo conexiones en tiempo real entre ellos. además, la aplicación ofrece una mejor
experiencia de usuario a través de algunas funciones de gamificación