Show simple item record

dc.contributor.authorAcosta Contreras, Manuel 
dc.contributor.authorBurguillos Peña, Ana Isabel
dc.date.accessioned2019-07-02T09:45:23Z
dc.date.available2019-07-02T09:45:23Z
dc.date.issued2014-01
dc.identifier.citationAcosta Contreras, M., Burguillos Peña, A. I. (2014). Estrés y burnout en profesores de primaria y secundaria de Huelva: las estrategias de afrontamiento como factor de protección. International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología., 4(1), 303. DOI: https://doi.org/10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.616es_ES
dc.identifier.issn0214-9877
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/16482
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the existence of work stress and burnout syndrome in a sample of teachers from E. Elementary and Secondary Education, and relationships with two possible “protective factors, coping strategies and emotional intelligence. The sample consisted of 92 teachers of Primary and Secondary from eight centers Huelva. We used a questionnaire developed for the collection of personal data relating to schools, the Scale for Assessment of Stress (EAE), the Maslach Burnout Inventory (MBI) and the COPE Questionnaire. The coping strategies adopted by teachers not being as useful measures to improve these problems, so it would not act as a protective factor.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo del estudio ha sido examinar la existencia de Estrés Laboral y Síndrome de Burnout en una muestra de docentes de E. Primaria y Secundaria, y establecer relaciones con dos posibles “factores de protección”, las estrategias de afrontamiento y la inteligencia emocional. La muestra estaba formada por 92 docentes de Enseñanza Primaria y Secundaria procedentes de ocho Centros de Huelva. Se empleó un Cuestionario elaborado para la recogida de los datos personales y relativos a los centros docentes, la Escala de Apreciación del Estrés (EAE), el Maslach Burnout Inventory (MBI) y el Cuestionario COPE. Las estrategias de afrontamiento adoptadas por los docentes no están siendo medidas útiles en cuanto a la mejora de estos problemas, por lo que no actuaría como factor de protección.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherAsociación INFADes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherLaboral Stresses_ES
dc.subject.otherBurnout Syndromees_ES
dc.subject.otherCopinges_ES
dc.subject.otherEstrés Laborales_ES
dc.subject.otherSíndrome de Burnoutes_ES
dc.subject.otherEstrategias de Afrontamiento al estréses_ES
dc.titleEstrés y burnout en profesores de primaria y secundaria de Huelva: las estrategias de afrontamiento como factor de protecciónes_ES
dc.title.alternativeStress and burnout in teachers of primary and secondary education of Huelva: coping like protection factores_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.616
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |