Show simple item record

Improving attitudes towards disability in Physical Education through adapted sport

dc.contributor.authorContreras de la Osa, Moisés
dc.contributor.authorAbellán, Jorge
dc.date.accessioned2019-01-17T09:51:59Z
dc.date.available2019-01-17T09:51:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/15803
dc.description.abstractEl objetivo del presente trabajo consiste en examinar el efecto de una unidad didáctica de deporte adaptado sobre las actitudes hacia la discapacidad en Educación Física y sobre la competencia social y cívica de estudiantes de Educación Primaria, a través de la utilización del modelo de enseñanza comprensiva de los deportes. Veintiocho estudiantes de sexto de Educación Primaria formaron parte de este estudio. Para el análisis se utilizaron dos instrumentos: la “Escala de Actitud hacia el Alumnado con Discapacidad en Educación Física” (EAADEF) (Íñiguez-Santiago, Férriz, Martínez-Galindo, Cebrián-Sánchez y Reina, 2017) y las sub-escalas de “valores” y “sensibilización social” de Robles-Rodríguez, Abad-Robles, Giménez y Benito-Peinado (2017). Los resultados muestran que los alumnos participantes mejoran sus actitudes hacia la discapacidad y que a través de esta se pueden mejorar aspectos relacionados con dicha competencia. Los resultados implican que la inclusión del deporte adaptado en Educación Física en Primaria es aconsejable, especialmente en lo relacionado con la mejora de la competencia social y cívicaes_ES
dc.description.abstractThe aim of the present paper is to examine the effect of a didactic unit of adapted sport on the attitudes towards disability in Physical Education and social and civic competence in primary education students, using the Teaching Game for Understanding. Twenty-eight students of sixth of Primary Education took part of this study. Two instruments were used for the analysis: “Attitudes towards Students with Disabilities in Physical Education” (EAADEF) (Íñiguez-Santiago, Férriz, Martínez-Galindo, Cebrián-Sánchez & Reina, 2017) and the subscales of “values” and “social awareness” of Robles-Rodríguez, Abad- Robles, Giménez y Benito-Peinado (2017). The results show that the participating students improve their attitudes towards disability and that through this can be improved aspects related with this competence. The results imply that the inclusion of adapted sport in physical education in primary school is advisable, especially in relation to the improvement of social and civic competencees_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherActitudeses_ES
dc.subject.otherDiscapacidades_ES
dc.subject.otherEducación Físicaes_ES
dc.subject.otherDeporte Adaptadoes_ES
dc.subject.otherAttitudeses_ES
dc.subject.otherImpairmentes_ES
dc.subject.otherPhysical Educationes_ES
dc.subject.otherAdapted Sportes_ES
dc.titleMejorando las actitudes hacia la discapacidad en Educación Física a través del deporte adaptadoes_ES
dc.titleImproving attitudes towards disability in Physical Education through adapted sporteng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |