Show simple item record

The role of the environment in the formation of women university students’ entrepreneurial intention. the case of Morocco

dc.contributor.authorBorrero Sánchez, Juan Diego 
dc.date.accessioned2019-01-14T13:17:37Z
dc.date.available2019-01-14T13:17:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/15751
dc.description.abstractA pesar de la rápida expansión de la investigación sobre el espíritu empresarial de las mujeres, todavía escasean los estudios que exploren la intersección o simultaneidad entre género y país en desarrollo. El ambiente empresarial es fundamental para el emprendimiento estudiantil. Investigaciones anteriores han intentado comprender el papel del entorno empresarial en la formación de la intención emprendedora de las estudiantes (WEI), aunque de manera aislada. Este estudio combina un marco multinivel, planteando hipótesis con dos dimensiones del entorno macrosocial, el apoyo universitario percibido y el apoyo institucional percibido. Además, se incluyen en el modelo la red social percibida y las normas subjetivas como constructos relevantes del entorno microsocial que pueden afectar a la intención emprender.es_ES
dc.description.abstractDespite the rapid expansion of women’s entrepreneurship research there is a dearth of studies exploring the intersection or simultaneity of gender and developing country within the entrepreneurship field. Entrepreneurial environment is central to student entrepreneurship. Previous research has attempted to understand the role of entrepreneurship environment in the formation of Women students’ Entrepreneurial Intention (WEI), albeit in an isolated manner. This study combines a multi-level framework. We have hypothesized two dimensions of macrosocial environment, that is, perceived university support, and perceived institutional support. In addition, perceived social network and subjective norms as the fundamental elements of the microsocial environment affecting the intention to start a business.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherIntención emprendedoraes_ES
dc.subject.otherMujer emprendedoraes_ES
dc.subject.otherEducación para el emprendimientoes_ES
dc.subject.otherGéneroes_ES
dc.subject.otherEntrepreneurial intentiones_ES
dc.subject.otherWomen entrepreneurshipes_ES
dc.subject.otherEntrepeneurial educationes_ES
dc.titleEl papel del ambiente empresarial en la formación de la intención emprendedora de las mujeres universitarias marroquíeses_ES
dc.titleThe role of the environment in the formation of women university students’ entrepreneurial intention. the case of Morocco
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.33776/riesise.v1i0.3583
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |