Using an exploratory research perspective, we examine how multinational firms' executives' motivations map into corporate website performance disclosure. Our focus is on managements' beliefs about the relevance of financial, social and environmental performance disclosures and how these beliefs relate to the firms' website disclosure practices. For 56 companies, we use managers' perceptions along with data captured from websites. Employing factor and regression analysis, we find that executives' perceptions of stakeholders' importance affect their firms' web-based disclosure practices and foci. Additionally, strategic focus, media, size of organization, profitability, leverage and analyst following are found influential in explaining types of performance disclosures made.
Usando una perspectiva de investigación exploratoria, examinamos cómo las motivaciones de los ejecutivos de empresas multinacionales se esquematizan en la revelación del desempeño de las páginas web corporativas. Nuestro enfoque está en las creencias de dirección sobre la relevancia de la revelación del desempeño financiero, social y ambiental, y cómo estas creencias están relacionadas con las prácticas de divulgación del sitio web de la firma. Para 56 compañías, usamos percepciones de directores junto con la información conseguida de páginas webs. Empleando el análisis de factores y de regresión, encontramos que estas percepciones sobre la importancia de los inversores afecta a sus prácticas de divulgación en las páginas webs de la firma, y a sus focos de atención. Además, el enfoque estratégico, los medios de comunicación, el tamaño de la organización, la rentabilidad, la influencia y los analistas financieros siguientes influyen en la explicación de los tipos de divulgaciones de desempeño.