Show simple item record

Tourism 2.0 communication in Ecuador. Analysis of public and private companies

dc.contributor.authorAltamirano Benítez, Verónica
dc.contributor.authorMarín Gutiérrez, Isidro 
dc.contributor.authorOrdóñez González, Kruzkaya
dc.date.accessioned2018-06-22T10:59:26Z
dc.date.available2018-06-22T10:59:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAltamirano Benítez, V., Marín Gutiérrez, I., Ordóñez González, K. (2018). “Comunicación turística 2.0 en Ecuador. Análisis de las empresas públicas y privadas”. Revista Latina de Comunicación Social. Nº 73, págs. 633-647. DOI 10.4185/RLCS-2018-1273es_ES
dc.identifier.issn1138-5820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/14950
dc.description.abstractTourism in Ecuador represents the third non-oil income for the economy and it is intended that in 2020 it will be the main source of foreign exchange; therefore, internal and external tourism promotion are essential to achieve these objectives. This research part of a study quantitative to determine the evolution of tourist communication 2.0 in Ecuador from the management of companies that offer tourism products and services. Objectives. The objective of this research is to identify and evaluate communication 2.0 in public and private companies in Ecuador. Method. The mixed, qualitative and quantitative methodology is used, for which the Communication Evaluation Model 2.0 is used, which quantifies the actions and interactions in social media and identifies the key performance indicators (KPI) to evaluate the variables of: presence, growth, activity, level of service, participation and Engagement. Conclusions. In Ecuador 2.0 tourism communication is incipient and the convergence towards social media is low.es_ES
dc.description.abstractEl turismo en el Ecuador representa el tercer ingreso no petrolero para la economía y se pretende que en el 2020 sea la principal fuente de divisas. Por lo tanto, la promoción turística interna como externa son esenciales para alcanzar estos objetivos. La presente investigación parte de un estudio cuantitativo para determinar la evolución de la comunicación turística 2.0 en Ecuador desde la gestión de las empresas que ofrecen productos y servicios turísticos. Objetivos. El objetivo de esta investigación es identificar y evaluar la comunicación 2.0 en las empresas públicas y privadas de Ecuador. Método. Se utiliza la metodología mixta, cualitativa y cuantitativa, para lo cual se emplea el Modelo de Evaluación de la Comunicación 2.0 que cuantifica las acciones e interacciones en los medios sociales e identifica los indicadores claves de desempeño (KPI) para evaluar las variables de: presencia, crecimiento, actividad, nivel de servicio, participación y Engagement. Conclusiones. En Ecuador la comunicación turística 2.0 es incipiente y la convergencia hacia los medios sociales es baja.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherLaboratorio de Nuevas Tecnologías de la Información y Nuevos Análisis de Comunicaciónes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherCommunication 2.0es_ES
dc.subject.otherInternetes_ES
dc.subject.otherTourism promotiones_ES
dc.subject.otherParticipationes_ES
dc.subject.otherInteractiones_ES
dc.subject.otherComunicación Turística 2.0es_ES
dc.subject.otherPromoción turísticaes_ES
dc.subject.otherParticipaciónes_ES
dc.subject.otherInteracciónes_ES
dc.titleComunicación turística 2.0 en Ecuador. Análisis de las empresas públicas y privadases_ES
dc.titleTourism 2.0 communication in Ecuador. Analysis of public and private companies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.4185/RLCS-2018-1273
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |