Web-based financial reporting varies widely. Our research had three objectives: (1) identify design attributes for Web-based financial reporting; (2) rank those attributes; and (3) pilot test the Web as a survey tool. Sixty-one attributes were developed from prior studies. The subjects were the subscribers of the “Double Entries” email newsletter. In terms of completeness, the respondents suggested seven additional attributes. Regarding the second objective, some surprises were found. For example, the Jenkins Report emphasizes forward-looking information; yet, the respondents rated traditional content higher than forward-looking information. Traditional static attributes were rated higher than dynamic attributes. In terms of presentation, the respondents were moderately adverse to downloading files, gave relatively low ratings to “bells and whistles,” preferred hyperlinks and other navigation aids such tables of content over search and query functions. Regarding the third objective, the response rate was 13.2%, which was at the low end of response rates reported by similar projects.
Los reportes financieros basados en la web varían ampliamente. Nuestra investigación tenía tres objetivos: (1), identificar los atributos de diseño para la elaboración de reportes financieros basados en la web; (2), separarlos por categorías, y (3), hacer pruebas piloto de esta web como una herramienta de estudio. Sesenta y un atributos se desarrollaron de estudios previos. Los sujetos fueron los suscriptores del boletín de correo electrónico “Entradas dobles”. En términos de integridad, los encuestados sugirieron siete atributos adicionales. Con respecto al segundo objetivo, se encontraron algunas sorpresas. Por ejemplo, el Informe Jenkins hace hincapié en la información prospectiva, aunque los encuestados valoraron más el contenido original que esta información. Los atributos tradicionales estáticos fueron major valorados que los atributos dinámicos. En términos de presentación, los encuestados se mostraron moderadamente negativos a la descarga de archivos, valoraron escasamente las “campanas y silbatos”, prefirieron los hiperenlaces y otras ayudas de navegación como tablas de contenido sobre las funciones de búsqueda y consulta. En lo referente al tercer objetivo, el ratio de respuesta fue 13.2%, el cual se halla al extremo bajo de las tasas de respuesta notificadas por proyectos similares.