Show simple item record

dc.contributor.authorBatra, Adarsh
dc.date.accessioned2018-03-14T11:38:25Z
dc.date.available2018-03-14T11:38:25Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/14463
dc.description.abstractAchieving a bigger share of international tourist arrivals has led to growing intense competition between destinations. A comparison of tourism competitiveness between two popular tourist destinations, Bangkok and Singapore could be of interest to tourism planners, practitioners and researchers. This study aims to investigate and compare the competitiveness of Bangkok and Singapore as tourist destinations by examining tourism standing, contemporary tourism marketing strategies and their available features and benefits for arriving tourists. The research methodology is a qualitative interpretative approach, employing structured interviews and participant observation. Content analysis and constant comparison are applied to analyze the data. The emerging findings look at issues and perspectives related to how national tourism organizations and marketers can effectively apply tourism marketing strategies to enhance destination competitiveness.es_ES
dc.description.abstractLograr un mayor número de turistas internacionales ha dado lugar a una intensa competición entre los destinos. Una comparación de la competitividad del turismo entre dos destinos turísticos populares, Bangkok y Singapur podría ser de interés para los planificadores turísticos, los practicantes y los investigadores. Este estudio pretende investigar y comparar la competitividad de Bangkok y Singapur como destinos turísticos mediante el examen de la situación del turismo, las estrategias de marketing turísticas contemporáneas y sus características y beneficios disponibles para los turistas. La metodología de investigación es un acercamiento cualitativo interpretativo, empleando entrevistas estructuradas y participantes de la observación. El análisis del contenido y la comparación constante son aplicadas para analizar los datos. Los hallazgos emergentes miran a los problemas y las perspectivas relacionadas a como las organizaciones de turismo nacional y los mercados pueden aplicar de forma efectiva las estrategias turísticas de marketing para mejorar la competitividad en los destinos.
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherDestination competitivenesses_ES
dc.subject.otherTourism destinationses_ES
dc.subject.otherBangkokes_ES
dc.subject.otherSingaporees_ES
dc.titleDestination competitiveness : amazing Bangkok versus Lion City Singaporees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |