Show simple item record

dc.contributor.authorAlhelalat, Jebril A.
dc.contributor.authorHabiballah, Ma’moun A.
dc.date.accessioned2018-03-14T11:02:34Z
dc.date.available2018-03-14T11:02:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/14461
dc.description.abstractAdvertisements play a significant role in communicating product information, guarantees and service excellence. This study aims to investigate the role played by hotel advertisements in building customers’ expectation of service quality. After a mixed qualitative and quantitative research on 14 hotel marketing officers and 228 potential customers in Jordan, collected questionnaires were subjected to an exploratory factor analysis refining study model’s dimensions; the model was inherent to study’s results which adopts that advertisements should convey a message of quality through its attractiveness (celebrity endorsement, entertainment, tangibles and appeal), credibility (reliability, promise of quality, slogan, and reasonable price) and information (imagery, risk reduction and message effectiveness). Results of the factor analysis confirmed that all dimensions’ items were loaded significantly proving their validity. Having established models’ constructs’ validity, a multiple regression was applied to assess the models’ explanation of quality conveyed by hotel advertisements; results confirmed significantly the model’s predictability with R2 =54.7%. After confirming the model’s validity and its predictability of customers’ perceived quality, recommendations were suggested to hotel managers and marketers; these to help them utilize the model’s constructs in achieving optimal communication for their service qualityes_ES
dc.description.abstractLos anuncios juegan un papel importante en la comunicación de la información de productos, garantías y la excelencia del servicio. Este estudio busca investigar el papel que juegan los anuncios de hoteles en la creación de expectaciones de la calidad del servicio en los clientes. Después de una investigación cualitativa y cuantitativa mixta de 14 ejecutivos de comercialización hotelera y 228 clientes potenciales in Jordania, los cuestionarios reunidos fueron sujetos a un análisis de exploratorio de las dimensiones del modelo de estudio; el modelo era inherente a los resultados del estudio que adopta que los anuncios deben transmitir un mensaje de calidad a través de sus atractivo (apoyando celebridades, entretenimiento, materiales e intereses), credibilidad (fiabilidad, promesa de calidad, eslogan, y precio razonable) y información (imágenes, reducción del riesgo, y eficacia del mensaje). Los resultados del análisis de factores confirmaron que todas las dimensiones de los productos estaban significante mente cargadas probando si validez. Habiendo establecido la construcción de modelos válidos, se aplicó una regresión múltiple para evaluar la explicación de los modelos de calidad transmitidas por los anuncios del hotel; los resultados confirmaron significativamente la credibilidad del modelo con un R2=54.7%. Tras confirmar la validez del modelo y su credibilidad de la calidad percibida por los clientes, se sugirieron recomendaciones a la gestión del hotel y los vendedores; para ayudarles a utilizar el modelo construido para lograr un a comunicación óptima para la calidad de su servicio.
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherHotel advertisinges_ES
dc.subject.otherService qualityes_ES
dc.subject.otherCredibilityes_ES
dc.subject.otherAttractivenesses_ES
dc.subject.otherInformationes_ES
dc.titleA model of service quality aspects conveyed in hotel advertisinges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |