Show simple item record

Importance attributed to personal, professional and training experiences for development as a physical education teacher

dc.contributor.authorCruz Murta, Luís Manuel da
dc.contributor.authorSáenz-López Buñuel, Pedro 
dc.contributor.authorRebollo González, José Antonio 
dc.date.accessioned2018-02-05T10:20:36Z
dc.date.available2018-02-05T10:20:36Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/14278
dc.description.abstractEl estudio del desarrollo profesional del profesorado ha ganado mucha importancia en las últimas décadas, constituyéndose como objeto de investigación de mucho significado en el área de la educación. En esta investigación el objetivo principal fue identificar importancia que los docentes atribuyen a las diferentes experiencias personales, profesionales y de formación hacia su desarrollo como profesor de educación física (EF). La presente investigación ha sido realizada en dos regiones de España y Portugal, provincia de Huelva y distrito de Beja, respectivamente, habiendo participado un total de 193 profesores de EF (122 de Beja y 71 de Huelva). Se utilizó un cuestionario basado en el proyecto TALIS (OCDE, 2010a). Los resultados obtenidos permiten destacar que el profesorado de EF, de las dos regiones de España y Portugal, identifican el desarrollo profesional del profesor como un proceso continuo para el cual concurren una multitud de experiencias y factores, atribuyendo gran importancia e impacto, para su desarrollo y desempeño docente, a la experiencia profesional y a la formación permanentees_ES
dc.description.abstractThe study of the professional development of the teaching staff has gained much importance in the last decades, constituting itself as an object of research of great significance in the area of education. In this research the main objective was to identify the importance that teachers attribute to different personal, professional and training experiences towards their development as a physical education (PE) teacher. The present investigation has been carried out in two regions of Spain and Portugal, province of Huelva and district of Beja, respectively, having participated a total of 193 PE teachers (122 from Beja and 71 from Huelva). A questionnaire based on the TALIS project (OECD, 2010a) was used. The results obtained allow us to highlight that PE teachers, from the two regions of Spain and Portugal, identify the teacher's professional development as a continuous process for which a multitude of experiences and factors concur, attributing great importance and impact to their development and teaching performance, professional experience and permanent traininges_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Huelvaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherDesarrollo profesionales_ES
dc.subject.otherFormación permanentees_ES
dc.subject.otherFormación del profesoradoes_ES
dc.subject.otherProfessional developmentes_ES
dc.subject.otherPermanent traininges_ES
dc.subject.otherTeacher traininges_ES
dc.titleImportancia atribuida a las experiencias personales, profesionales y de formación para el desarrollo como profesor de educación físicaes_ES
dc.titleImportance attributed to personal, professional and training experiences for development as a physical education teachereng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |