Universidad de Huelva
Welcome to Arias Montano, Institutional Repository of the University of Huelva

Educación en valores a través de la publicidad de televisión

Show simple item record

dc.contributor.author Moro Rodríguez, Marta M.
dc.date.accessioned 2009-06-11T11:48:36Z
dc.date.available 2009-06-11T11:48:36Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10272/1323
dc.description.abstract La publicidad transmite valores a veces contrarios a los deseables socialmente y a los perseguidos por el currículo. El poder de atracción de los anuncios de televisión es tan fuerte que se hace necesario contrarrestarlo en las aulas. En este trabajo se narra el proceso de creación de un material educativo para facilitar la educación en valores en las sesiones de tutoría o como tema transversal. Se puso a prueba su efectividad mediante un diseño test-retest con grupo control y experimental.________________________________Advertising sometimes transmits opposite values to the socially and educationally desirable ones. The attraction power of the television advertisements is so strong that it has become necessary to balance it in the classroom. This paper shows the creation process of pedagogical material in order to make values education in tutorial sessions or in other subjects easier. It has been assessed with a test-retest model in control and experimental groups. en_US
dc.language.iso spa en_US
dc.publisher Universidad de Huelva
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title Educación en valores a través de la publicidad de televisión en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/article en_US

Files in this item

Files Size Format View
b15281346.pdf 550.5Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva