Show simple item record

dc.contributor.authorVillegas López, Sonia 
dc.date.accessioned2016-02-16T11:38:06Z
dc.date.available2016-02-16T11:38:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationVillegas López, S.: "“Memory Lives Inside Us” : Writing as Memory Traces in The Secret Staircase". Atlantis. Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. Vol. 37, n. 2, págs. 45-62, (2015). ISSN 0210-6124en_US
dc.identifier.issn0210-6124
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/11677
dc.description.abstractThe Secret Staircase is the title given to an installation presented by Caroline Isgar and Michèle Roberts at the Foundling Museum of London in 2008, and also to the accompanying book, a collection of Isgar’s drawings and Roberts’s eighteen narrative pieces, meant as a souvenir of the exhibition. Roberts tells the story of a daughter’s recollection of her childhood and her life with her mother on the occasion of the latter’s approaching death. Each piece is inspired by an object belonging either to the past or to the experience of the mother’s confinement in a hospice. Roberts’s contribution to the installation constitutes a memory text in its own right, and suggests that writing is the actual trace that can bring the past to life and the means by which the daughter comes to terms with the mother figure.en_US
dc.description.abstractThe Secret Staircase es el título de la exposición presentada por Caroline Isgar y Michèle Roberts en el Foundling Museum de Londres en 2008, y también el del libro que la ilustraba, una colección de los dibujos de Isgar y dieciocho narraciones breves, proyectados como souvenir de la exposición. Roberts cuenta los recuerdos de infancia de una hija junto a su madre con ocasión de la inminente muerte de ésta. Cada texto se inspira en un objeto que pertenece al pasado o a la experiencia de confinamiento en el hospital. La contribución de Roberts constituye en sí misma un texto de la memoria y sugiere que la escritura es la verdadera huella que devuelve el pasado a la vida y el medio por el cual la hija se reconcilia con la figura materna.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherThe Spanish Association of Anglo-American Studies (AEDEAN)en_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherTraceen_US
dc.subject.otherMemory texten_US
dc.subject.otherMichèle Robertsen_US
dc.subject.otherMother-daughter bonden_US
dc.subject.otherHuellaen_US
dc.subject.otherTexto de la memoriaen_US
dc.subject.otherMichèle Robertsen_US
dc.subject.otherVínculo madre-hijaen_US
dc.title“Memory Lives Inside Us” : Writing as Memory Traces in The Secret Staircaseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |