Show simple item record

dc.contributor.authorManhas, Parikshat Singh
dc.contributor.authorRamjit, Monu
dc.date.accessioned2015-07-03T07:17:53Z
dc.date.available2015-07-03T07:17:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10272/10918
dc.description.abstractThe aim of the present research is to carry out the marketing analysis and to determine the potential of the medical tourism, to identify the various challenges to the medical tourism in India and to suggest and recommend the marketing strategies to develop the India as the medical tourism destination. The research is primarily based on the secondary sources by searching the various potential academic journals and reports potential articles, with medical tourism in the title, were assessed using EBSCO, UGC-Inflabanet, Google Search, and/ online library. The SWOT analysis, which really can be a backbone for the policy making helping in implementing the same in order to make India as a medical segment in the Indian Medical Tourism Industry.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de la presente investigación es llevar a cabo un análisis del marketing y determinar el potencial del turismo médico, para identificar los diferentes desafíos para el turismo médico en India y sugerir y recomendar estrategias de marketing para desarrollar la India como una destinación turística médica. El estudio está basado principalmente en fuentes secundarias mediante la búsqueda de varias revistas académicas y reportes de artículos, con turismo médico como título, fueron evaluados mediante el uso de EBSCO, UGC-Inflabanet, Google Search y la biblioteca en línea. El análisis SWOT, que puede ser una verdadera espina para la elaboración de políticas que ayuden a implementar lo mismo para hacer de la India una división médica en la Industria Turística Médica India.
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Huelvaen_US
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subject.otherMarketing analysisen_US
dc.subject.otherMedical tourismen_US
dc.subject.otherStrategyen_US
dc.subject.otherIndiaen_US
dc.titleMarketing analysis of medical tourism in Indiaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Copyright © 2008-2010. ARIAS MONTANO. Repositorio Institucional de la Universidad de Huelva
Contact Us | Send Feedback |